četvrtak, 9. veljače 2012.

Promet u Parizu

Metro, RER, autobusi, vélib su Vasa prijevozna sredstva, ako se nalazite u Parizu, a ne koristite automobil.
Sto se tice metroa i RER-a, svi kazu da je to sustav koristenja jedan od najjednostavnijih na svijetu, moram se s time sloziti, jednostavno nema sanse da se ne snadete,
ako znate naziv stanice, samo trebate gledati pocetak i kraj jedne linije kako ne biste otisli u pogresnom pravcu.
Sve o prometu mozete pronaci na sluzbenoj stranici, ovdje.

Razlika izmedu metroa i RER-a:
metro: cesce vozi
           gusce su stanice
           ima vise linija
           vozi u prvoj zoni
RER:  rjede stanice
          rjede vozi
          vozi izvan Pariza
          u biti je to medugradski vlak u kojem se vozi mnogo imigranata(jer oni najcesce zive izvan Pariza buduci da je jeftinije), prljaviji je od metroa
          mozete povesti bicikl unutra
Vélib su bicikla po cijelom gradu koja imaju svoja stajalista i vrlo su popularna medu Parizanima.
Mozete kupiti godisnju,tjednu, dnevnu kartu ili Paris visite, dakle, ako ste u turistickom posjetu, pa sto je ljepse nego obici Pariz vozeci se na biciklu, ali i sto je opasnije od toga?!
Naime, pariski promet je ludilo. Kada sam prije dvije godine prvi puta stigla u Pariz, sokirala sam se prelascima pjesaka preko crvenoga, automobili na to ne trube, sad me ponegdje i propuste, ako je manji prijelaz, a njima bude crveno! Potom, kruzni tokovi, pa ti skuteri, pa ta bicikla, pa ti ogromni busevi, ajme, mislila sam da nikako necu uspjeti sama hodati Parizom. Sada sam se vec naviknula na to pa mi je potpuno normalno ici preko crvenog, narancastog, gdje nema zebre.. da, da, znam, uopce nije pohvalno, ali tako to svi rade u Parizu.

Sjecam se, jos u rujnu sam bila u setnji s jednom Nijemicom koja mi je trubila kako je to nepristojno i da kad jedan krene, naravno da ce svi za njim, a zasto im ja ne bih bila primjer..bla bla... Ah, morala li, a iskreno, najgori su njemacki turisti u metrou, ozbiljno Vam kazem, evo, bas danas su zakrcili metro, vrata koja su se zatvarala, oni su otvarali silom te je nastao citav niz problema pa metro nije vozio 10 minuta !!
Na gotovo svim stanicama pise kad dolazi metro, za koliko minuta, karte metroa se nalaze posvuda u metrou, a cim stignete u Pariz, mozete besplatno zatraziti svoju kartu.
O samim cijenama mozete provjeriti na sluzbenim stranicama, evo i link:
Karte mozete kupovati i na samim metro stanicama, kovanice ili papirnati novci.
Sto se tice izbjegavanja placanja, to je takoder moguce, mnogi preskacu ogradu ili prolaze na tude, kontrola uglavnom bude na hodnicima, stoji ih po nekoliko i svi su ogromni, kao uvezeni s Balkana.
Rijetko kad udu bas u metro. Kazna je 40eura, ako nemate dokument identifikacije, pozivaju policiju, ciji dolazak Vama naplacuju. Isto tako, ako Vas ulove s nogama na sjedalu, placate 30eura. Mnogi tvrde da nije cesto te da bi se moglo vise poduzeti po tom pitanju. Meni najvise smetaju mirisi mokrace. A najvise mi se svida sto metro stize svake dvije tri minute :)

Sto se tice buseva, jednom se vozih, bude zanimljivo jer gledate grad, no bude i frustrirajuce kad naidete na prometnu guzvu koje su neizostavni dio Pariza te nikada ne mozete racunati na to da budete tocni. U busevima se voze najcesce starije osobe, kojih prema tome, nema u metru (cesto me pitaju, da li se ustajem pariskim bakicama, kao u Zagrebu), ali starijih ljudi u metroma uopce nema puno. Jednom, kad sam se vozila busom, samo su stariji bili u njemu. No, nocni busevi su jedini izbor ako je nocni izlazak zavrsio u 3 ili 4 ujutro, nemate drugog izbora nego se posluziti nocnim busom.

2 komentara:

  1. Anonimno20:37

    hvala pisanju... napokon sam nasla nesto izravno iz pariza... zelim studirati tamo i opasno se pripremam ... hvalaaa

    OdgovoriIzbriši